PROFIL DE CICLISTĂ – Irina Popa

 

„Antrenamentul principal îl constituie mersul constant cu bicicleta. Nu e tocmai o variantă recunoscută de specialiști drept antrenament și cu siguranță nu îți oferă cheia succesului către performanță, dar îți oferă avantajul rezistenței. În rest, ture cu cicliști mai experimentați decât mine. În plus, bicicleta mea “învechită”, ar zice unii, îmi garantează că orice antrenament îmi cere mai multă forță și hotărâre.”

 

NUME – Irina Popa

VÂRSTA – 29

OCUPAȚIE – copywriter

DISCIPLINA – șosea

ECHIPA –

BICICLETA – MBK oldstyle

PALMARES – Nu se pune problema de palmares, hai mai bine să le spunem “participări onorifice “

  • Locul 10 Road Grand Prix Seciu 2014
  • Locul 7 Road Grand Prix București 2014
  • Locul 9 P-Track Criterium 2014

1. Când și cum a apărut ciclismul în viața ta?

Biciclitul a început acum vreo 6 ani, când am început să folosesc numai bicla prin oraș. După care, ușor-ușor, am mărit distanțele, am mers mai departe și mai repede, iar anul trecut am mers atât de departe pe biclă încât am ajuns la Budapesta. Așa că am zis să văd cum e să merg și mai repede și m-am gândit că cel mai bun loc pentru asta e la un concurs de șosea.

2. Mountainbike, sosea, cicloross, triatlon sau …?

Șosea – all the way.

 3. De ce concursuri de ciclism?

Pentru că vrei mai mult, pentru că e amuzant, pentru că e veselie, muncă, pentru că se dau câteva lupte interesante cu ceilalți, dar mai ales cu tine. În plus, cicliștii sunt printre cei mai fairplay sportivi, ceea ce face ca la orice concurs să te bucuri atât de mult de atmosferă, încât să nu-ți mai pese că n-ai luat chiar locul pe care ți-l doreai.

4. Cum te antrenezi?

Antrenamentul principal îl constituie mersul constant cu bicicleta. Nu e tocmai o variantă recunoscută de specialiști drept antrenament și cu siguranță nu îți oferă cheia succesului către performanță, dar îți oferă avantajul rezistenței. În rest, ture cu cicliști mai experimentați decât mine. În plus, bicicleta mea “învechită”, ar zice unii, îmi garantează că orice antrenament îmi cere mai multă forță și hotărâre.

5. Echipamentul de ciclism ocupă un loc special în garderoba ta?

Absolut. Dar îl folosesc doar când ies la plimbări în afara orașului. Pentru oraș, bicla fiind singurul mijloc de transport cunoscut mie, prefer să mă îmbrac “normal” – casual bikefriendly. Asta înseamnă că dacă am chef de rochie într-o zi, încerc eventual să o asortez cu bicla. Sunt printre puținele fete din București care se dau pe cursieră încălțate cu tocuri. And trust me – rochie+tocuri+cursieră = love.

6. Familia ce părere are despre pasiune ta pentru ciclism?

Am un frate care știa cu ce se mânâncă ciclismul, cu mult înaintea mea. El cochetează cu MTB-ul, dar încerc să nu mă supăr. De altfel, tot el îmi este și coleg la categoria cicloturism, așa că, la capitolul susținere, it works both ways.

 7. Ce obiective ai pentru 2015?

  • Să merg mai mult și mai bine.
  • București – Istanbul (tur-retur)
  • Să mă împrietenesc mai mult cu cățărările.
  • Dacă toate cele de mai sus îmi ies, mai multe concursuri și fingers crossed, un loc pe podium sau cât mai aproape de el.

8. Ce temeri ai avut la început?

La început, niciuna. După ce capul meu s-a alăturat asfaltului – de gheață. În rest, cred că dacă ești foarte atent la ce faci tu și un pic și la ceilalți, nu prea are ce să ți se întâmple pe biclă și care nu ți s-ar putea întâmpla în alte condiții.

9. Ce ponturi ai avea de împărtășit?

Lăsați orice grijă și teamă acasă, urcați-vă pe biclă și pedalați.

În rest, atenția mare răstoarnă buturuga mică. Gândiți-vă că femeile sunt construite să aibă un ochi de soacră la spate, așa că profitați de el.

Iar pentru deplasările prin oraș, o fustă care nici măcar nu trebuie să fie scurtă vă garantează acordare de prioritate din partea șoferilor.

10. Te deplasezi la job cu bicicletă?

Exclusiv cu bicicleta. Singurele zile de pauză sunt cele cu ninsoare sau gheață. Altfel, fie ploaie, fie soare, bicicletă în orice împrejurare.

Și nu doar la job. Aproape că nu mai știu să mă deplasez altfel. Mi se pare că de fiecare dată când dă zăpada sunt luată prin surprindere mai ceva ca autoritățile, că trebuie să las bicla singură acasă.

Irina1

© Catalin Chitu Photography